Direktlänk till inlägg 18 september 2010

Appellkurs

Av Ellen - 18 september 2010 19:11

Idag var det så dags för första kurstillfället. vi började med lite uppvärmning för det behövdes i dagens kalla väder. Därefter lite linförighet. Bad liselott kolla på våra vänstersvängar och de såg faktiskt bra ut nu   Nu ska vi jobba på med lite bättre uthållighet så nu ska det till längre sträckor. Vi ska även fortsätta med vänstersvängar för att få bak honom lite mer då han gärna gå lite långt fram. Men inte glömma bort högersvängar för den skull.


Sen skulle vi kolla av inkallning. Jag lämnar Nelson men efter bara några steg säger liselotte att jag får gå tillbaka, då har han börjat nosa. Gjorde om det igen och fick även nu gå tillbaka för nu låg han ner. Fick nog gå tillbaka 4 gånger innan han satt riktigt och då struntade vi i inkallning och berömde bara för att han satt fint. Har ALDRIG haft såna problem med honom så jag var helt paff. Kanske kan skylla på att det kanske varit någon löptik där innan för vi var på nedre plan   


Vi körde vidare med hopp över hinder och där gjorde han iaf som han skulle. L tyckte dock att jag stod lite för nära hindret så då skulle jag göra om det och ställa sig lite längre ifrån denna gång. Lämnade N och när jag kommer halvvägs runt hindret så sticker han. Dock inte till de andra hundarna utan till en ryggsäck en bra bit bort. Jag ropar på honom och springer åt andra hållet och då kommer han som i ett jehu   Då såg jag att han hade något i munnen så jag satte mig ner och stäckte fram handen så han skulle lämna av det. Och han kom och gjorde en jätte fin avlämning. Av en bajspåse ! Man får ju berömma och hålla god min och vara glad att han faktiskt kom in med den istället för att rejsa runt med den. Skönt att han är mjuk i munnen så påsen var hel.   


Vi hade lite avslappning innan vi gjorde en platsliggning. 3 andra hundar. vi hade en ytterkant för platsen är ju inte 100% än. La en godisbit bakom honom och gick ut i kopplets längd men hade kopplet liggande bara. Han låg kanonfint i sina 2 minuter. Det går framåt   

 
 
Josefine

Josefine

19 september 2010 22:13

KUL med kurs och roligt att läsa om er träning. Lycka till i fortsättningen. ha det fint

http://www.kenzo2009.blogspot.com

 
wivi

wivi

20 september 2010 14:25

Ha ha! Jag tycker du ska skaffa dig några apporter så han slipper bajs påsar....fick mig ett gott skratt..
Så himla duktig du är på att skriva om träningen..senil som jag är glömmer jag vad jag ska skriva om...
ha en bra tränings vecka
kram wivi

http://www.svartatassar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards