Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Victorialoppet och en superhäftig upplevelse

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligaste partiet på hela banan :) Erika var med o hejade på och på slutet behövdes det för att få den där extra kicken. Kom i mål på 50:51 såg jag nu när jag tittade på resultaten, trodde det var 52 nånting så det var ju bättre än jag trodde men sämre än för två år sedan. Det är dock riktigt härligt att springa med så mycket folk runt omkring sig :)


I lördags drog Erika och jag mot Göteborg för att utnyttja min julklapp jag fick i julas. Vi skulle se på Robbie Williams! Vi åkte på förmiddagen så vi hann med lite shopping i city och en go glass   tiden gick dock fort så efter lite mat så drog vi oss mot Ullevi. Hotellet vi skulle sova på låg jättebra till med närhet både till Ullevi och till city :) Vi hade ståplats så vi tog oss så långt fram som möjligt och sen satte vi oss ner för att vänta. Det var en DJ som underhöll medan vi väntade och sen kom förbandet Olly Murs. Han var riktig bra   


Efter lite mer väntetid var det dags för "the entertainer" att göra entré. Bakom scenen var det uppbyggt en vägg och på den satt det ett stort Robbie Williams huvud och ut ur huvudet kom Robbie och åkte sen lina ner på scen. Kändes som att vi var typ 20 meter från den högra scenen (scenen var som ett U). Vi såg Robbie nästan hela tiden och det var så coolt. Vi sjöng oss hesa och   till hans låtar. Bästa julklappen ever!    


Ikväll drog vi oss ut en runda på naturpasset, var riktigt kul att orientera lite igen. Nelson sprang lös nästan hela tiden och passade på att dricka där han hittade vatten för det blev varmt! Fast han fick åka in i duschen han med sen när vi var klara för vattenhålen var INTE rena.   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Av Ellen - 11 juli 2013 13:53

Nu har jag anmält Nelson till Bödas utställning den 8 september. Jag har inte ställt honom på en officiell utställning sen mars 2011, det var ett tag sen så det kanske är dags att pröva lyckan igen :P.  Han har fått Good innan så ett Very Good skulle...

Ovido - Quiz & Flashcards