Alla inlägg den 2 september 2010

Av Ellen - 2 september 2010 21:17

Ikväll var vi nere på klubben och körde igenom lite olika moment. Vi körde lite själva först och han gick så bra idag. Full fokus och så fin ingång på en lång inkallning. Han kan annars springa förbi mig men inte idag inte.   


Satt mest och pratade på klubben idag men på slutet fick vi lite kommendering. Gjorde ett ställande och ett läggande. Läggandet körde jag belöning direkt efter läggandet och sen belönade jag igen när Anette kommenderade att sätta upp hunden. Vill INTE att han ska sätta sig innan som han har gjort en gång förut. Men det verkar löst nu   


I ställandet har jag nog bestämt nu att helt övergå till handtecken. Hade det för ett bra tag sen men fick sen ett infall att ha muntligt kommando istället men det har inte riktigt funkat för oss eftersom Nelson både ha försökt sätta sig och lägga sig. Men på handtecknet ställer han sig och stannar rätt fort också så vi kör på det nu. Ska bara se till att komma ihåg att säga till att jag använder det till domaren på söndag....

Ovido - Quiz & Flashcards