Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Bra flyt nu

Av Ellen - 14 augusti 2012 17:50

Är inne i en väldigt bra träningsperiod med Nelson nu. Förra veckan testade vi av återhoppet som vi haft problem med. Han hoppar ut och sätter sig sedan snett åt höger så när han ska göra återhoppen så springer han vid sidan av hindret istället. Har tränat att jag satt honom snett åt höger redan från början och tränat bara återhoppet och nu funkar det! Så nöjd med honom   


Idag var vi på jaktträning, vilket jag tyckte gick rätt bra, övade med både skytt och kastare och sista gången reagerade han inte alls på skytten och fokuserade helt på kastaren istället och tog markeringen bra.


Nu på eftermiddagen körde vi lite lydnad inne och då tränade vi bl a kryp. Även här har det nu trillat ner en polett i huvudet så nu fattar han att han ska krypa   Det blir bara små små steg i taget men han fattar vad som ger belöning, så just nu är han GULD värd min lilla gulleplutt   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards