Direktlänk till inlägg 3 november 2012

Uppflyttade lägre sök

Av Ellen - 3 november 2012 11:59

Äntligen lite tid att skriva om vår tävling förra helgen. Behövde inte vara i Mösterås förrän vid kl. 10.00 så det var skönt att slippa upp i ottan. Väl där fick vi vänta på spårarna i alla fall så vi gick nog in i sökrutan vid ca 11.30 En annan sökruta än vi hade förra gången, lite risigt i rutan men annars en väldigt fin appellruta.


Jag skickade honom höger först och han sprang lite för långt fram men sneddade tillbaka till hörnan igen och tog första figgen. Kopplade på och gjorde påvis och där låg figgen under en gran :)Transport tillbaka gick bra, han håller sig i närheten av mig, går inte riktigt nära, lite svårt för matten att komma fram men väntar på mig när han kommer för långt fram. Bra pojk!


Skickar vänster och han går ut rätt fint i hörnan men viker åt vänster ut ur rutan och kommer tillbaka. Antagligen så blev jag lite irriterad att han går vänster och inte höger för när han var ca 2 meter i från mig försöker han ta rullen. Jag nejar och han släpper och kommer in. skickar på andra sidan (duktig matte som kommer ihåg system)men när han kommer tillbaka vill han springa ut på andra sidan. Får kalla tillbaka för att sedan skicka på vänster igen. Där går han ut fint på djupet och börjar där söka i cirklar. Känner att det är figg där och sen hittar han o tar rulle o kommer in. Bra påvis och figgen låg nergömd i massa ljung. Enda hund av 3 som hittade denna figg!Slut och vi fick en 8, nerdrag för olydnad och att han nästan gjorde blindmarkering...


Sedan blev det budföring och då sprang han förbi mottagaren och hade lite kul innan han kom in o satt sig hos henne. Satt dock kvar när han blev klappad och fokus på mig! :)

Platsliggningen gick galant, så skönt!


Lydnaden gick sedan precis som jag ville. Var med mig superbra och gjorde det han skulle. Lite nerdrag här o där och en del är jag medveten om och som vi får träna på i vinter. Speciellt att jag ska försöka få honom mer parallell i linförigheten så att han inte pendlar ut från mig så mycket o plogar.


Alla poäng finns att beskåda på hemsidanf under Nelson/bruks

  Foto: Mats Gunnarsson, Mönsterås BK

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards