Alla inlägg under oktober 2011

Av Ellen - 18 oktober 2011 20:34

Nu måste jag ju bara skriva ett inlägg här. Nelson och jag har nämligen varit och tävlat i Lydnad i helgen.


Vi skulle var i lessebo vid 9 så vi hann med en liten runda i skogen innan vi tuffade iväg. När vi kom dit var de försenade så det drog ut på tiden. Vid lottningen drog jag nr 5, vilket gjorde att vi fick lägga plats på ytterkant i grupp 2. Skönt.


Har börjat med att inte göra något speciellt med Nelson innan, utan han får sitta med mig och ha tråkigt innan, gjorde bara något litet trix innan vi gick in på plan. Platsliggningen gick bra, även fast en av hundarna satte sig upp och började gnälla och sedan förflyttade sig mot sin matte, men Nelson brydde sig inte. Så himla skönt. 10 poäng :)

Tandvisningen var direkt efter och där vill han ju liksom kolla domarens tänder istället för tvärt om, men en 9 fick vi där med kommentaren "stirrig", hehe.


Linförigheten gick hyfsat, en 7a på den.

Sen fick vi lägst 8 på resterande moment och fick ihop 170 poäng och ett FÖRSTA PRIS!!! WOHO   Äntligen, som vi har kämpat med denna klass. Redan när jag hämtade Nelson som liten valp visste jag att jag ville ha ett 1a pris i lk1 med honom och nu, hm, 3,5 år senare har vi uppnått det.


Dagens prestation resulterade inte enbart i ett 1a pris utan även i en första placering! Tror nog det var första gången jag var högst upp på prispallen men skulle det vara någon gång så skulle det vara den här gången för lyckligare vinnare fick man leta efter   


Nelson fick massa gottgott efter tävlingen och trodde nog den var hans födelsedag eller liknande.


På söndagen var det KM i lydnad som jag hade huvudansvaret för. Var tävlingsledare för elit, trean och tvåan. Väldigt mycket att tänka på i eliten! Beundrar Susanne som löser det så galant på våra officiella tävlingar.


Det var bara ut en snabbis med Nelson och sen in på plan. Med tanke på förutsättningarna gick han bra. Synd dock att han reste sig både när jag lämnade honom på inkallningen och på hoppet...annars hade vi nog fått rätt fina poäng. Har förlagt protokollet så jag vet faktiskt inte vad vi fick för poäng på de olika momenten, men sist kom vi iaf.. Men fick härliga kommentarer om honom efteråt om att han är så glad på plan och för hans fina dressyrtrav i språnget i linförigheten. Det är sådant som värmer en mattes hjärta   


Ett annat resultat vi har gjort är att vi är godkända i rallylydnad som blev officiell sport nu i somras. 75/100 poäng fick vi ihop och riktigt kul var det. Ska anmäla till fler i vår nu så vi får ihop våra tre godkända tävlingar så vi kan bli uppflyttade där också.


Nu i helgen är det dags för SM i barmarksdrag som går här i Nybro och jag ska vara med och hjälpa till som funktionär. Ska bli spännande   

Ovido - Quiz & Flashcards