Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Så himla kul!

Av Ellen - 16 juli 2012 20:12

Hade en tanke om att åka till bruks ikväll för ett pass lydnad. Trodde inte det var möjligt då det började ösregna när jag kom till Nybro efter jobbet. När jag hade hämtat Nelson från dagis så hade dock solen kommit fram så vi åkte ändå. Började med att ställa upp hindret och sen skulle jag ställa ut en ruta. Fick då se att det fanns koner med band emellan till en ruta. Det prövar vi tänkte jag och satte ut bandet o konerna. Gjorde några uthopp på hindret men han kommer för långt till höger hela tiden, då då bytte jag metod och satte honom snett till höger på andra sidan hindret och så fick han hoppa snett mot mig. Fattade inte de första gångerna med sen fick jag rätt fina återhopp. Den sista var superfin och då fick han den roliga nya leksaken och då sprang han runt runt med den och då började jag jaga honom och då tyckte han den var ännu roligare   Måste ha sett väldigt kul ut, hihi.


Testade rutan på lite kort avstånd först och det gick bra, sen tog vi rätt bra avstånd på 10-15 meter och först sprang han o ställde sig några meter innan rutan men mha ut-kommadot så fick jag honom i rutan och han fick bollbelöning. Där verkade det som om polletten ramlade ner. Nästa gång vi gjorde det så tvekade han lite när jag kommenderade och precis när jag skulle säga det igen så trillade det ner o han kom på att det var ju innanför banden han skulle. Rakt ut o direkt till rutan och vände upp precis efter att han passerat banden. Jihoooo! Dunderbelöning! Lek o bus.


Testade en gång till och lika spikrakt ut till rutan sprang han nu. Så himla nöjd med honom och så kul vi hade har vi inte haft på länge i lydnadsträningen  Tur vi var ensamma på planen idag för vi utnyttjade den till fullo   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards