Alla inlägg under december 2012

Av Ellen - 29 december 2012 22:44

Nu är det dags att summera år 2012 och vilket år vi har haft Nelson och jag! Det bästa har varit att vi fått vara friska och kunnat träna precis som vi velat.


Träningen har resulterat i 2 st godkända rallylydnadstävlingar vilket ha gjort att Nelson fått titeln RLD N. Vi har påbörjat momenten i fortsättningsklass och hoppas att vi kan komma till start på någon tävling i fortsättningsklassen i nästa år.


Vi har varit på en underbart skön semester i Sälenfjällen.


     


Efter tre försök med brukssöket blev vi äntligen uppflyttade till lägre klass :) och vann dessutom klassen


 

Foto: Lessebo BK


Jag har påbörjat min utbildning till allmänlydnadsinstruktör vilket är väldigt kul. Ska blir så roligt att fortsätta med utbildningen och förhoppningsvis bli färdig instruktör och hålla min egen kurs nästa år!


Min förhoppning är att vi ska bli klara med inlärningen av "rutan" under våren så vi kan starta lydnadsklass 2 under nästa år. Medlemskap i svenska draghundsportförbundet är också betald så någon tävling i drag (linlöpning) ska vi också hinna med nästa år.


Jag kommer starta i någon/några löptävlingar i kalmar/öland området. Vilka är ännu inte bestämt, ett litet sug finns för kalmar halv mara men är tveksam om jag vill lägga så mycket tid på den träningen.


Jag hoppas framför allt att vi får vara friska och ha ett roligt år fyllt med härliga träningstimmar med goa träningskompisar och önskar er detsamma!


Gott Nytt År!

Ovido - Quiz & Flashcards