Alla inlägg under september 2013

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com


Hoppas vi ses där!

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca 4 personer och efter att vi hade agnat burarna och lagt i dem på lite olika ställen så gick vi en tipspromenad som mitt lag vann :) Sen fick Marianne (hon som slutade) ha ögonbindel på sig och fick sedan känna på 6 olika personerns ben och skulle avgöra vilka benen tillhörde. Väldigt roligt! :)


Sen var det buffé med lax i ugn, olika potatissallader och kräftor! Gott gott! Lite efterrätt på det och sen tog vi upp kräftorna.


   


Det lag som hade flest kräftor vann, lagen fick 9,7,7,3,0. Vårt lag fick 9 och vann här med! :)


Lite skönt eftersnack och sen tog vi bussen hem igen.


Igår firade vi mamma som fyllde 60 år. Go fika och lyckade presenter är alltid roligt! Sen blev det att bada Nelson och göra honom fin inför idag, för idag bar det av till Bödas nationella utställning. Det var Nils-Arne Törnlöv som dömde flattarna och efter en hel del väntan så var det Nelsons tur i öppen klassen. Det var en till hane i hans klass. Tyckte han ställde sig rätt bra och han hade vift på svanssen hela tiden. Träningen har nog gett resultat!   


Hans kritik löd: "Maskulin hanhund av utmärkt typ, bra helhet, välskuret huvud med vackert uttryck, korrekt bett, bra resning, rygglinje och svans, välkroppad, välställda ben, korrekt pälskvalitet, harmoniska rörelser." Han fick Excellent! och jag som åkte till utsällningen och hoppades att han skulle få Very Good. Helnöjd var jag   . När han sedan fick springa i konkurrensen så fick han CK! Då får han tävla vidare i bästa hanhundsklass. Vi var tre hanhundar. Två från öppenklass och sen fina Pommac från Championklassen. Pommac blev 1:a bästa handhund och Nelson 2:a. När dem gick fram och sa detta så tar dem fram och visa CERT till mig. VA! utbrister jag och blir helt chockad! Så himla roligt   .


   


Fick gå och välja ett pris eftersom vi fick CERT och då blev det en fin vit bordslampa. När vi kommit ut ur ringen kommer det fram en dam till mig och frågar om jag kan visa en av hennes tikar om båda får CK eftersom hennes handler inte kommit. Det kunde jag ju men det behövdes inte sen för båda fick tyvärr inte CK men Nelsons och min uppvisning kan inte ha varit så dålig då iaf.   


Ikväll har Nelson firat med grisöra och jag har kalasat på lite tårta från igår.


Tack alla för grattishälsningarna. Är så himla glad och stolt över Nelson  

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards