Alla inlägg under juni 2010

USA

Av Ellen - 25 juni 2010 23:44

Nu har vi kommit till Maine, USA. Min syster Erika och jag akte till USA den 17e och landade da i Minneapolis, dar vi akte pa Mississippi River:

 

och besokte Minnehaha falls:

 


Sen akte vi till New Hampshire och har nu kunnat bada varje dag i en sjo som min morbror bor vid. Sen idag akte vi till Maine och sen ska vi till connecticut, kommer tillbaka den 5e Juli och da kommer ocksa flera bilder (tog inte sladden med mig min dummer   )


Ikvall blir det teater och imorgon blir det shopping!

Av Ellen - 15 juni 2010 22:58

Igår var jag och Nelson nere på klubben och tränade med några från sökgänget. Blev kommenderad i läggandet som gick super. I linförigheten måste vi öva på svängarna mer men kontakten är iaf rätt bra nu   Det som inte gick bra var platsliggningen, den måste vi verkligen öva på. Lite längre avstånd till andra hundar och fler belöningar så kanske det går bättre.


Var iväg till sökskogen ikväll och vi var först ut. Gjorde fem skick med popupp på sökskicken och ljud innan påvisen. Gick mycket bättre än i söndags. Men ska fundera på om inte de på stigen ska göra helt tysta signaler till figgen när de ska poppa upp/göra ljud, nu använde vi oss av radioapparaterna. Det som var bättre i söndags var iaf vädret för ikväll var det nog någon släktträff för knotten för det kryllade verkligen av dem så det var inte riktigt någon njutning att ligga figg idag, men vad gör man inte för ett så trevligt sökgäng som vårt som ger sig ut fast regnet öste ner och myggen kryllar överallt.  

Av Ellen - 13 juni 2010 22:45

Min blogg har strulat en hel del på sistone,igen.   Nu byter jag till bloggplatsen som jag vet brukar vara uppe, men nu när jag skaffat det så går den väl ner sig också. Tänkte ge er en uppis om vad som hänt den senaste tiden. Det har tagits några badbilder och Nelson har simmat några simtag ett flertal gånger så snart kanske det släpper helt.  


Nelson och jag var och firade nationaldagen på qvarnaslätt, ingen höjdare kan jag väl konstatera

   

Nelson nationaldagsfin

   

Ove nationaldagsfin


Idag var vi på sökträning. Kör fortfarande med popuper men påviset går inte bra så det får jag tänka lite på hur jag ska göra i framtiden för att få till dem bättre.    

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards