Alla inlägg under januari 2012

Av Ellen - 29 januari 2012 18:31

Kan väl inte säga att bloggen och hemsidan är särskilt prioriterade så det har blivit ett långt uppehåll men nu är det väl dags att det skrivs lite här igen. Måste ju lite kort sammanfatta det gångna året:


Året började med att vi smet in på FRK smålands inofficiella utställning där vi kammade hem pris för 2a bästa hane, en väldigt bra start på året. Trots detta fick vi bara med oss ett "Good" hem från den officiella Moheda utställningen. Verkar som att inofficiella utställningar är vår grej ;)


I vår/somras var vi på den årliga kennelträffen som var kanon som vanligt :) Nelson vann Ghostracet och fick med sig ännu en medalj hem. Direkt efter drog vi vidare mot jaktinternat med Karin Friberg. Många nya idéer och tips fick vi med oss därifrån. Hon hjälpte mig lite med att få Nelson att simma och under sommaren blev han som en fisk i vattnet. Riktigt kul :)


Höjdpunkten på året kom ändå i oktober då vi kammade hem vårt första pris i lydnadsklass 1 då vi även vann klassen. Äntligen nådde vi upp till det mål jag satte upp åt oss när jag hämtade hem min lilla gulleplutt. Nu siktar vi mot högre mål!


Detta året har jag funderingar på att starta honom på ett WT, får se om det blir så, men vi har iaf en jaktkurs inplanerad i april så lite träning blir det iaf, och sen blir det apportering på kennelträffen i maj :) Vi ska även försöka komma till start i appellen och i lydnadsklass 2, vart det leder får vi se, känner iaf på mig att det här kommer bli ett roligt år :)


Nu ska jag se om jag inte kan uppdatera övriga sidor på hemsidan också ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards