Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Övertaggad?

Av Ellen - 26 augusti 2010 22:27

I tisdags tränade Nelson och jag lydnad med Anette och Sally. Det blev mycket störning eftersom det skulle vara kurs lite senare och jag måste bara säga att Nelson har blivit så mycket duktigare på att jobba fast det är andra hundar runt ikring. Sååå skönt!


Blev kommenderade på läggandet. Det var ett segt läggande, tog några steg innan han la sig. I linförigheten sen var han lite långt fram men med bra kontakt tyckte jag. Hoppet gick kanon, efter att ha nosat lite när jag lämnade honom första gången.


Igår blev det vila eftersom jag skulle på en anställningsintervju, gick rätt bra tyckte jag men man vet aldrig, får veta om en och en halv vecka ungefär.


Ikväll var vi nere på klubben igen med sökgänget och tränade lydnad. Nelson var helt klart övertaggad! Belönade för snabba lägganden idag eftersom han var seg i tisdags och när vi skulle bli kommenderade idag så la han sig först i utgångsposition och sen la han sig lite innan min kommendering men kom upp snabbt igen för att sedan slänga sig ner på min kommendering sen efteråt. Den lilla gulleplutten, man kan ju inte annat än skratta åt honom då, han är ju bara för go


Gjorde lite platsläggning själv och han låg kvar trots att det kastades apporter en bit bort och hade vissa stunder väldigt bra kontakt med mig. Nu ska jag nog försöka utöka tiden så att han ligger längre.


Har lite funderingar kring hur jag ska göra vid tävlingen om jag ska träna dagen innan eller inte. Vill ju ha honom taggad men idag var han FÖR taggad. Sprang t ex en stor lov på inkallningen innan han kom in i position. Får tänka lite och pröva lite olika sätt, kanske ska låta honom springa av sig ordenligt innan bara....

 
 
Anna-Carin

Anna-Carin

29 augusti 2010 16:20

Tack!
Ska försöka komma ihåg att njuta lite å inte bara titta framåt ;)

http://www.lillaliam.se

 
wivi

wivi

31 augusti 2010 14:52

Hej vännen!!
Vad mycket kuligt ni hittar på! Vi tränade på hemma plan i sönd. Där vi inte tränar i vanliga fall..Han var lite flurrig ett tag..Vi började träna rutan lite mer och Oj va kul de va sprang in med racerfart och vände snabbt mot mig,,med bus i blick perfekt om han bara står inne i rutan ha ha men du vet utrycket när belöning väntas..Dom tränade bevakning även där och de är dom inte vana vid Chivas kompis Lovis samojed gillar att låta lite annars men nu tyckte hon att kan dom skälla så kan jag...ja all snörning är nyttig...
Träna och va glad...:)

Ha en underbar vecka
kram wivi

http://www.svartatassar.blogspot.com

 
wivi

wivi

31 augusti 2010 14:54

Störning skulle de vara....thihi

http://www.svartatassar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards