Alla inlägg den 19 augusti 2010

Av Ellen - 19 augusti 2010 18:50

Igår körde vi ner till bruks för lite lydnad. Vi testade på lite nya saker som att hoppa över hindret ut från mig istället för till mig. Gick rätt bra med lite motivation från en boll. Gjorde även en riktig apportering då jag kastade apportbocken och fick en finfin ingång. Lite tugg dock men det går ju att jobba bort. Annars fokuserade vi på platsliggningen. La lite extra gott godis bakom honom. Första gångerna ville han fram till mig men tredje gången låg han med väldigt fint fokus på mig och då fick han sitt varsågod att gå bak och hämta gottan.   


Tyckte vi hade tränat så mycket under veckan så idag tog vi en vilodag och har bara gått skogspromenad och lekt på tomten. Men vilken träningsabstinens jag fick. Vill träna hund!!! Ska se om jag kan få med mig någon till klubben imorgon...


Fick förresten PM till lydnadstävlingen. 11 ekipage i klass 1 och på hela tävlingen är flattarna bäst representerade med hela 3 st inkl Nelson. Kommer dock inte ta tävlingen så allvarligt som jag gjort förut utan vi ska ut o ha KUL! Sen kan man ju inte hjälpa att man blir lite pirrig iaf, vill ju att det ska gå bra också, men framför allt ska vi ha en bra attityd ute på plan och lära oss något av tävlingen.


Ha det bra och träna på med era hundar!

Ovido - Quiz & Flashcards