Alla inlägg den 17 augusti 2010

Av Ellen - 17 augusti 2010 18:24

Igår plockade Anki upp Nelson och mig för att åka till skogen och sökträna. När vi kommer fram var det en stor familj som var där och plockade blåbär. Vilket fick följden att vi inte kunde vara på varken den ena eller den andra sökrutan vi brukar använda. Vi fick vara lite kreativa och hittade en annan ruta som gick att använda.


Efter att det kändes som vi gjorde ett genombrott i söndags var jag väldigt taggad. Nelson verkade också taggad och ville komma igång. När vi väl börjar så springer han inte rakt ut och söker utan springer till vänster, runt runt och söker inte alls som jag vill. Fick använda ljud från figgarna för att han skulle gå ut till dem så då kom man tillbaka till verkligheten efter att ha varit uppe på små moln sen förra passet.


Bozzie ville också dra åt vänster när det var hans tur att söka och han var också rätt borta. Antingen så var det för mycket med två pass dagarna efter varandra eller så var det någon konstig lukt de fick i näsan....vem vet, vi lägger det passet bakom oss och siktar fram mot nästa istället.


Idag fick vi besök av mamma och hennes två kompisar från falun för lite trevlig fika. Efter det gick Nelson och jag ut i skogen och gjorde några apporteringar. Första var han inte alls intresserad av men andra gången när jag gjorde den lite roligare gick det bra. Gjorde en till och sen lekte vi järnet   


Avslutade med att göra två inkallningar. En i skogen, på kort avstånd och det gick bra, sen gjorde vi en ute på stigen med tävlingsmässigt avstånd. Kommenderade rätt tråkigt och då kom han i normal fart och gjorde en finfin ingång, så jag ska nog försöka att inte kommendera så glatt på inkallningen så kanske han inte har en fart på 110 km/h med en ishockytackling vid ingången   

Ovido - Quiz & Flashcards