Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Ellen - 23 augusti 2010 21:37

Nu har jag äntligen fått tummen ur och laddat ner lite bilder från helgen så att jag kan berätta om allt vi har gjort. I lördags var det 60 års jubileum på Kalmar BK, fick inte med mig några fler familjemedlemmar så Nelson och jag åkte dit själva. Som vanligt var vi sent iväg så vi kom på slutet av rasparaden men såg iaf flatten visa upp sig   


Vi såg schäfern Enza visa uppletande. En blomplockare hade tappat sina nycklar, mobil och plånbok som hon hittade galant.


 Här har hon hittat nycklarna....   

och plånboken


Sen var det uppvisning i sök och där var det flatten Vegas som fick visa hur det gick till.

       

Sniff, sniff, någon är i den här lådan.


   

Vegas hämtar matte för att visa var figgen är för någonstans


Lite lydnad visades också upp och sen var det dags för skyddsgruppen att visa vad de håller på med på sina träningar. Nelson tyckte de uppträdde väldigt konstig, eller så ville han också vara med o leka för han började skälla när dem skulle trigga upp hunden att bita   


   


Innan vi åkte hem igen så hann vi med att gå en tipspromenad och få lite utställningsträning. Sen åkte vi hem till faster för en välbehövlig fika där Nelson tog sig en tupplur efter all miljöträning   


Söndagen började med sökträning. Helene hade kontaktat Mats som tävlat i elit i sök för att kunna få lite tips. Körde vind på Nelson och det gick väl ganska okej, lite för mycket spring i benen ibland....

Efter sökträningen åkte vi direkt ner till appelplanen för lydnadsträning. Körde lite ställande,inkallning och platsliggning. Platsliggningen kör jag nu att jag har gott gott BAKOM honom så att han inte ska ha någon dragning till mig och sen började jag köra lite hakan i backen. Går bra små korta stunder så det ska utökas, för då kan han inte ha koll på massa annat, hihi.


Idag tog vi oss ett sökpass till, man lär sig alltid något och polletten börjar väl så sakta trilla ner men det behövs mycket träning. Avslutade med budföring och han sprang riktigt bra ut till hjälpföraren men sen tillbaka så stod det massa roliga människor bakom matte så då var han tvungen att kolla in dem, och sen hade matte glömt att hon hade godiset i västen istället för jackan hon hade på sig. Dum matte     

Ovido - Quiz & Flashcards