Direktlänk till inlägg 15 augusti 2010

träning x2

Av Ellen - 15 augusti 2010 21:53

Morgonen började med ett sökpass. Idag skulle vi köra vindmarkeringar med Nelson. Åsa gick och gömde sig och sen bara skickade jag ut honom. Han gick ut fint och hittade henne efter ett litet tag. Gjorde en del skick men han spårade en del, inte bra    På de två sista skicken stannade Anki kvar i skogen och gick framåt i rutan och då gick det bättre. Nästa gång ska figgen gå runt hela rutan så att han inte har någon chans att spåra utan använda vindvittringe istället, får se hur det går. Är iaf jätte nöjd med att han faktiskt gick ut och sökte på kommando och visste vad han skulle göra. Sen måste matte skärpa sig med att ta det lugnt innan jag skickar honom så att han tittar åt det håll jag ska skicka honom...


På kvällen träffades alla från sökgänget på bruks och körde ett lydnadspass. Gjorde lite ställande och det gick rätt bra. Platsliggningen var också något vi fokuserade på. Gick bra när vi la själva men när vi la tillsammans med de andra och jag då stod lite närmare så ville han till mig för att få godis. Vet inte riktigt hur jag ska göra där, om det löser sig om jag står längre ifrån honom då också eller om jag ska lägga belöningen bakom honom, fast då kan jag inte belöna så många gånger.....lite att tänka på..... 

 
 
Josefine

Josefine

16 augusti 2010 20:32

Kul att läsa om er träning. Sök verkar riktigt kul men var ska man få all tid ifrån=) Har också lite problem med platsliggningen men det ger säkert med sig för er. Ha det fint

http://www.kenzo2009.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards