Alla inlägg den 3 februari 2011

Av Ellen - 3 februari 2011 21:38

Idag lånade jag bilen när jag skulle till jobbet för att kunna hinna till Nybro Hundungdoms Årsmöte kl 18. Har suttit med Tysk moms precis hela dagen och tycker faktiskt det räcker med tysk moms nu. Ska vara klart imorgon så det ska bli skönt att få det ur världen. Jag slutar i vanliga fall vid 17.05 och idag tänkte jag att jag få vara snabb med att gå till bilen direkt på klockslaget för att hinna ut med Nelson innan. 16.50 ringer chefen och vill gå igenom det jag gjort med momsen och kommer därför inte iväg från jobbet förrän typ 17.25 Snacka om att det gick fort till Nybro. 17.50 var jag i lägenheten. Slängde in Nelson i bilen och sen fick han komma ut o kissa lite snabbt vid bruks innan jag gick in för årsmöte. Phu.


Väl på årsmötet var det bara den gamla och nya styrelsen som var där. Lite synd när det faktiskt finns 64 medlemmar. Det är faktiskt väldigt många tycker jag och det är synd att de inte syns så mycket. Eller jag ser dem inte så mycket. Segregeringar igen. Varje grupp håller sig till sitt i nybro bruks   


Blev vald som kassör. Ska bli spännande att sitta med i styrelsen och ha hand om ekonomi.


När Nelson och jag senare kom hem gick vi en liten längre runda och sen blev det lite träning medan maten lagade sig själv   


Har börjat shaipa in framförgåendet inomhus. Nu har vi faktiskt tagit ett rejält kliv framåt. Nu går han målmedvetet framåt och väntar på att godiset ska komma över huvudet på honom. Har kört mest åt ett håll men idag gjorde vi åt andra också. Först fattade han inte att det var samma sak men efter några försök ramlade polletten ner och han gick lika bra åt andra hållet. Det är nu man skulle önska att man hade en superlång hall. Lite svårt att utöka avståndet i min etta.... Hoppas på att det snart går att träna ute.

Ovido - Quiz & Flashcards