Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Ellen - 19 juli 2010 13:57

I fredags åkte Nelson och jag till Ghostrider's kennelträff. Det blev lite trevligt prat på kvällen. Gick nog o la mig vid 12-tiden. Kolsvart uppe på logen, då var det skönt att man hade gjort iordning allt innan OCH att man hade en ficklampa. Nelson fick ligga i bur för det var flera där uppe. Att sova i bur tyckte INTE han om!   Han låg och gnällde så vid 2 gick jag ut med honom ifalll att han behövde kissa/bajsa men det var inte orsaken för en timme efter vi kommit in igen började han på nytt, stod ut till 5 (somnade väl till lite då o då) men sen slängde jag in honom i bilden.

Tidigt på morgonen hörde jag hur regnet bara vräkte ner och åskan mullrade. När jag gick ut med Nelson regnade det fortfarande och då var inte humöret så glatt, träna lydnad i ösregn och åska är inte kul och inte hade jag med mig några stövlar heller.


Efter frukosten kom Jörgen Thynell och föreläste om hundpsykologi och kommunikation. Efter lunch bestående av hamburgare så gick vi ut med hundarna för lite praktik. Då visade han knycking, de olika kontaktzonerna på hunden och passivitet. Då var det faktiskt rätt varmt och både förare och hundar fick jobba på rätt bra.   

 

Jörgen visar på Triss hur man trycker på hundens huvud och säger nej, nej, nej


  Indra har bra kontakt med husse             


Lördagsnatten var vi ensamma uppe på logen så då var Nelson lös och på morgonkvisten kom han o kröp upp på min luftmadrass och låg där och sov med mig, blev liiite trångt men mysigt var det iaf. Han brukar annars inte få sova i sängen men är man borta så gäller ju lite andra regler   


På söndagen visade Caroline och Thomas lite räddningssök. Caroline gömde sig bakom en traktorsskopa, inne i en hästtrailer (rätt läskigt att gå in i tyckte Nelson som låtsades att han inte sett Caroline där första gången men sen gick han in på andra försöket), inne i ladan och inne på dass (!)


  

Thomas hund Winston visar hur man tränar räddningssök.  


När vi kom hem var både förare och hund trötta efter en härlig helg med härligt hundfolk. Tack Caroline och Thomas för en bra arrangerad kennelträff!



Ovido - Quiz & Flashcards