Direktlänk till inlägg 16 januari 2011

Emil i Lönneberga

Av Ellen - 16 januari 2011 16:35

Ja, det kallas Nelson för av mina föräldrar. Han har mycket bus för sig med dem. I fredags skulle pappa ha hand om Nelson eftersom dagmatten ville vara ledig. Passade på att få en tid för vaccinering till honom då så pappa kunde ta honom dit. När pappa ska sätta in Nelson i bilen tar han av honom halsbandet (gör jag aldrig) och säger "hopp in". Nelson tycker sig dock höra ett varsegod och sticker iväg på frirunda istället för in i bilen. Han har jätte kul och springer runt och undersöker området på egen hand. Tyvärr är det vägar runt omkring vår lägenhet men som tur är så kom det inte många bilar. Skulle varit väldigt nervös för det men pappa verkar ha kunnat hålla sig lugn. Ca 1 timme senare var han infångad. Nelson hade haft jätte roligt med pappa. Kommit när han ropade men sen sprungit förbi för han vet att han blir infångad då och inte får springa. Smarta hund!   Tiden hos veterinären hade passerat för ett bra tag sen men som tur var kunde de boka om den. Allt såg bra ut och han hade t om gått upp lite så nu väger han 33 kg. Var tvungen att kolla om han lagt på sig något men det verkar vara muskler.    


Igår lånade vi en spark och tog oss en liten runda. Nelson travade fint bredvid och i nerförbacken kunde jag bara stå och vila och han drog ner oss. Kul   

 
 
wivi

wivi

18 januari 2011 20:51

Gisses vad glad jag blev! vi ser framemot att träffa er ..skönt en till sprattel flatte...Dom väger nästan lika mycket nu..hm han är nog lite glad i mat och springer inte av sig lika lätt längre....kul kul ska systern följa med oxå??

Ha en underbar vecka
kram wivi

http://www.svartatassar.blogspot.com

 
Kattis & Nemo

Kattis & Nemo

18 januari 2011 21:13

Hej! Det var minsann en trevlig flatte blogg. Önskar er lycka till med träning o tävling!
Vänliga hälsningar Kattis & flatten Nemo!

http://www.nemo.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellen - 22 september 2013 19:10

Nu byter vi blogg/hemsida till: http://racerflatten.wordpress.com   Hoppas vi ses där! ...

Av Ellen - 8 september 2013 19:41

Jag har verkligen haft en kanonhelg! Den började i fredags då vi hade avslutning för en kollega som slutade i förra veckan. Vi åkte till Hultsby och fiskade kräftor. Har aldrig gjort det förut så det var en ny upplevelse. Vi blev indelade i lag om ca...

Av Ellen - 31 juli 2013 21:46


I torsdags kväll packade vi in en massa packning i bilen och drog iväg till Jönköping. Vi kom fram senare än vad jag hade tänkt men det var bara att sätta upp tältet. Var lite knepigt att sätta upp det stora tältet själv men envisheten vann och det b...

Av Ellen - 22 juli 2013 21:12

Ja, viktorialoppet var ett jobbigt lopp i år. Var inte alls tränad så som jag vill så det började med att jag sprang på som om jag vore bättre tränad och sen dog jag på slutet. Var dock riktigt härligt att hänga några bra killar i skogen, det roligas...

Av Ellen - 13 juli 2013 12:19

...blev det idag för att känna på hur kroppen var efter förkylningen. Viktorialoppet är ju på måndag och en förkylning är väl inte den bästa uppladningen precis, harkel. Sprang 5 km i sakta mak och tyckte ändå det kändes rätt så bra så det blir att s...

Ovido - Quiz & Flashcards